intra-biznes.pl

Biznes IT Marketing Finanse

jak dotrzeć do klienta
Biznes Marketing

Jak dotrzeć do klienta?

W prowadzeniu biznesu bardzo trudne jest dotarcie do potencjalnego klienta. Przede wszystkim trzeba wiedzieć, kim ten klient jest, ile ma lat, gdzie bywa, co lubi robić. Dopiero znając odpowiedzi na wszystkie te pytania, trzeba przygotować odpowiednią komunikację.

Marketing w Internecie

Dzisiaj bardzo powszechny jest marketing w Internecie. Jak dotrzeć do klienta poprzez social media? To bardzo ważne pytanie, ponieważ wielu ludzi na social media spędza wiele godzin dziennie. Niektórzy nie wyobrażają sobie, aby wyjść z domu bez telefonu, ponieważ chcą być w stałym kontakcie z Facebookiem i Instagramem, a raczej ze swoimi znajomymi obecnymi na tych platformach. Influencerzy polecają swoim obserwatorom różne produkty. Marketing jest obecny w Internecie, można nawet oprzeć swoją strategię sprzedażową głównie o Internet. W sieci obecni są szczególnie młodsi ludzie, ale nie brakuje tam też seniorów i osób dorosłych.

Pokazać się z jak najlepszej strony

Zadaniem każdej marki jest pokazanie się z jak najlepszej strony. Warto więc pokazać nie tylko swój produkt, ale także wartości firmy. Nie zaszkodzi zaprezentować troskę o współczesny świat, na przykład działania na rzecz środowiska naturalnego, zwierząt albo osób biednych. Oddawanie nawet 1% swoich zysków na cele charytatywne z pewnością pomoże pozyskać klientów zainteresowanych czynieniem dobra. Każda marka ma swoich specyficznych odbiorców. Każda marka inaczej kontaktuje się ze swoimi klientami, niektóre marki robią to z pozycji błazna, inne z pozycji opiekuna, a jeszcze inne mają archetyp królowej.

Komunikacja z klientem

Zawsze należy zwracać się do swojego klienta z szacunkiem, jednak minęły już czasy, kiedy obowiązywało powiedzenie: klient nasz pan. Obecnie osoby z działu obsługi klienta mają za zadanie kontaktować się z ludźmi asertywnie, jednak oczywiście z szacunkiem. Obie strony powinny zachować szacunek względem siebie. Do klienta można dzisiaj dotrzeć nie tylko przez Internet, ale także bardziej tradycyjnymi kanałami. W małych miejscowościach wciąż wspaniale funkcjonują szyldy informujące, jakiego rodzaju usługi świadczone są w danym punkcie. Dzięki temu ktoś przechodzący obok może dowiedzieć się, co dzieje się w środku danego pomieszczenia. Może wkrótce będzie miał potrzebę skorzystania z takich usług? Dotarcie do klienta, zdobycie pierwszych klientów to chyba najtrudniejsze zadanie w każdym biznesie Trudniejsze bywa tylko odzyskanie raz nadszarpniętego zaufania. Warto więc dbać o swoich klientów, tych starych i nowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *