Prawie 20 milionów polskich użytkowników ma konto w najsłynniejszym serwisie Facebook. Dlatego jest to doskonałe miejsce, aby budować pozytywny wizerunek firmy. W przypadku bloga czy portalu o kulturze wystarczy mieć fanpage, gdzie dodajemy posty i je promujemy, klikając w odpowiednie zakładki. A co ze stroną na Facebooku związaną z konkretną marką? Okazuje się, że w tym przypadku potrzebna będzie pomoc specjalistów.
Czym dokładnie jest fanpage?
Zanim znajdziemy odpowiedź na pytanie: ile kosztuje prowadzenie fanpage, najpierw wyjaśnimy, co kryje się pod tym wyrazem. Określenie to pochodzi od angielskich słów: fan oraz page. Tłumacząc zatem dosłownie, otrzymujemy: stronę dla fanów. Jest ona zakładana tylko dla celów reklamowych zgodnie z wewnętrznym, rozpisanym w punktach, regulaminem Facebooka. Różni się więc od profilu osobistego, na którym nie wolno prowadzić działań promocyjnych. Fanpage to swoista wizytówka firmy. Umożliwia dodawanie danych kontaktowych, a także organizowanie różnych wydarzeń i konkursów.
Ile kosztuje prowadzenie fanpage?
Czynność, jaką jest zarządzanie stroną na Facebooku wymaga wiele czasu i doświadczenia. Dlatego lepiej powierzyć to zadanie profesjonalnym agencjom zewnętrznym świadczącym tego typu usługi. Wtedy codziennie będziemy mieć dostęp do wszystkich funkcji oraz opcji (np. chodzi o analizowanie statystyk itp.), a publikowane treści będą bardzo atrakcyjne wizualnie.
Na ostateczną cenę prowadzenia fanpage ma wpływ kilka czynników. Należą do nich wielkość strony, skala i potencjał danej branży, optymalizacja profilu, stopień zaangażowania fanów, a także rodzaj oraz ilość zaplanowanych kampanii reklamowych i publikacji. Często można korzystać z różnych ciekawych pakietów – najdroższy z nich pozwala na najbardziej atrakcyjny przekaz dla potencjalnych klientów mających konto na Facebooku. Jeżeli więc, jako właściciele przedsiębiorstwa, chcemy budować udane relacje z odbiorcami i wzbudzić zainteresowanie, musimy zapłacić od 390 do nawet około 2 000 zł miesięcznie.
Podsumowanie
Fanpage to świetne i nowoczesne narzędzie. Dlatego jak najbardziej warto zainwestować w jego rozwój każdą kwotę. Dzięki regularnej aktywności wśród facebookowej społeczności dość szybko pojawią się oczekiwane efekty. Nasza firma stanie się rozpoznawalna, a zachęceni do interakcji ludzie, będą polecać konkretną markę wszystkim znajomym, przyjaciołom i członkom bliskiej, i dalszej rodziny. Wiele lat temu o takiej promocji można było tylko pomarzyć.