intra-biznes.pl

Biznes IT Marketing Finanse

najlepszy pracodawca
Biznes Praca

Jakie cechy powinien mieć najlepszy pracodawca?

Większość osób przed rozpoczęciem życia zawodowego zadaje sobie pytanie, jakie cechy powinien mieć najlepszy pracodawca?
Chcesz, aby pracodawca Ci odpowiadał i spełniał określone oczekiwania. Firmy często chowają się za fasadą kosztownych kampanii marketingowych oraz pięknych słów, a rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej.
Jak w takim razie rozpoznać dobrego pracodawcę i co go definiuje?

Najlepszy pracodawca – cechy

Według statystyk większość polskich pracowników jest niezadowolonych ze swojej pracy. O zadowoleniu pracowników decyduje struktura wewnętrzna, atmosfera pracy i motywacja. Wiele firm reklamuje się fałszywymi obietnicami, aby przyciągnąć absolwentów, specjalistów i pracowników, obiecują możliwości zrobienia kariery, elastyczne godziny pracy i wspaniałą kulturę korporacyjną.
Dobry pracodawca powinien doceniać swoich pracowników i okazywać im uznanie i zdawać sobie sprawę, że zespół jest motorem sukcesu.
Najlepszy pracodawca wie, że najważniejsi są zmotywowani i zadowoleni pracownicy, nie tylko poświęca im czas, ale także, jeśli to możliwe, wdraża ich sugestie i prośby, jest otwarty na konstruktywną krytykę, jest uczciwy i nie składa fałszywych obietnic.
Niestety wiele osób poszukujących pracy (zwłaszcza młodzi profesjonaliści) popełnia błąd. Widzą taki obraz firmy, jaki przedstawia im pracodawca. Lepiej być nieco krytycznym i aby uzyskać obraz firmy nie warto polegać na jednym źródle podczas poszukiwań bo można wpaść w pułapkę działu marketingu – każda firma pokazuje się od najlepszej strony.

Doświadczenie w nowej pracy

Podejmując decyzję o wyborze pracodawcy, weź pod uwagę swoje zainteresowania. Bardzo ważne jest w jaki sposób nowa praca może wpłynąć na Twoje umiejętności zawodowe. Czy istnieją wewnętrzne programy szkoleniowe? Czy będziesz mógł nabyć nowe umiejętności i wykorzystać je w przyszłości?

Dobra praca jest doceniana

Jeśli osiągniesz wybitne i ponadprzeciętne wyniki, z pewnością chciałbyś zostać za to wynagrodzony. Dobre zarobki utrzymują motywację i radość z pracy na wysokim poziomie. Oczywiście nie możesz oczekiwać pochwały za każdą wykonaną pracę, w końcu to twój obowiązek. Jeśli jednak masz specjalne osiągnięcia, to powinieneś być odpowiednio wynagradzany.

Dobra atmosfera w pracy

Przed złożeniem podania o pracę lub najpóźniej przed rozmową kwalifikacyjną, należy zapoznać się z opiniami o firmie. Dużo Interesujących informacji można znaleźć w internecie. Czytając recenzje, pamiętaj, że nie wszystkie opinie są szczere i obiektywne.
Dobra atmosfera w pracy jest bardzo ważna, ale niestety trudno wyrobić sobie zdanie tylko na podstawie opinii z internetu. Jednak jeżeli większość jest negatywnych, to coś musi być na rzeczy i warto podrążyć temat. Czasem lepiej jest trochę mniej zarobić niż męczyć się latami i wykańczać psychicznie.